بازی کودکانه انگلیسی

چگونه از بازی کودکانه انگلیسی، برای آموزش زبان استفاده کنیم؟ قرن 21 را می‌توان قرن تسلط زبان انگلیسی بر جوامع بشری نامید. در دنیای امروز بیش از 400 میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و این نشان دهنده نفوذ این زبان در زندگی جوامع بشری است.

بازی کودکانه انگلیسی

با توجه به پیشرفت سریع دنیا، هیچ سنی برای یادگیری زبان انگلیسی زود نیست و بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند تا کودکان خود را از سنین پایین با زبان انگلیسی آشنا کنند.

سوالی که برای مدرسان و والدین همیشه وجود داشته، این است که چگونه کودکان خود را با زبان انگلیسی آشنا کنند و چگونه از بازی کودکانه انگلیسی بدین منظور بهره ببرند؟

در ادامه این مطلب سعی داریم بهترین بازی های کودکانه را برای آموزش زبان انگلیسی، به مدرسان و والدین معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید آموزش زبان انگلیسی را از کودکی آغاز کرد؟

تحقیقات اثبات کرده اند که مغز انسان در سنین پایین، توانایی بیشتری برای یادگیری زبان ها دارد و این مهارت با افزایش سن، رفته رفته تنزل می‌یابد.

افت توانایی یادگیری در سنین بالاتر به این دلیل است که مغز باید خود را برای یادگیری مهارت های بیشتر و متفاوت تر آماده کند.

چرا باید آموزش زبان انگلیسی را از کودکی آغاز کرد؟

به دلیل قابلیتی که کودکان در یادگیری زبان های خارجه دارند، بسیاری از والدین آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود را از سنین پایین شروع می‌کنند. یکی از راه ها استفاده از پکیج آموزش زبان کودکان می باشد.

یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین به کودکان کمک می‌کند تا در آینده مباحث درسی خود را راحت‌تر فرا بگیرند و در واقع این امر به منزله ورزشی برای مغز و افزایش هوش آنان است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان چگونه است؟

نگه داشتن کودکان در کلاس درس و به مدت زمان طولانی تقریبا غیر ممکن است و باعث دلزدگی آنان از آموزش می‌شود. یکی از مواردی که در آموزش زبان به کودکان باید مدنظر داشته باشید، مدت زمان کوتاه آموزش و ترجیحا در فضایی کودکانه است.

ترانه های کودکانه و کارتون آموزش زبان انگلیسی برای کودکان هستند، کمک شایانی در یادگیری زبان به کودکان می‌کنند. برای شروع آموزش، بهتر است از چیزهایی مانند: اعضای بدن، لباس ها و یا اسباب بازی ها که کودکان آن ها را بهتر درک می‌کنند شروع کنید.

خواندن کتاب قصه انگلیسی نیز در یادگیری زبان انگلیسی کودکان نقش زیادی دارد و ذهن کنجکاو کودک برای آن که بتواند موضوع داستان را درک کند، با دقت بیشتری به داستان شما گوش می‌دهد و بدین صورت همزمان زبان انگلیسی را نیز می‌آموزد.


بازی های کودکانه برای آموزش زبان انگلیسی

علاوه بر روش هایی که در قسمت قبل ذکر شد، استفاده از بازی کودکانه انگلیسی نیز بسیار تاثیر گذار است. انتخاب بهترین بازی های آموزش زبان انگلیسی به کودکان برای والدین و مدرسان مسئله بسیار مهمی است.

تا با کمک آن بتوانند به صورت موثر زبان را به کودکان آموزش دهند. در ادامه به چند مورد از این بازی ها اشاره می‌کنیم.

بازی های کودکانه برای آموزش زبان انگلیسی

بازی کودکانه اسم بردن میوه ها

این بازی به کودکان کمک می‌کند تا به خوبی اسم میوه ها را به زبان انگلیسی بیاموزند. روش این بازی به این گونه است که از کودکان بخواهید به صورت دایره وار بنشینند و توپی را دست به دست بگردانند.

بازی کودکانه اسم بردن میوه ها 

توپ به دست هر کدام از آنان رسید، باید نام میوه ای را بیان کنند. و هر کدام که نتوانست میوه ای را نام ببرد از بازی خارج می‌شود. از کودکان با سن بیشتر می‌توانید بخواهید تا با اسم هر میوه جمله نیز بسازد.

بازی کودکانه حدس زدن

یکی از تعاملی ترین بازی ها، بازی حدس زدن است. چشمان کودک را با استفاه از دستمالی ببندید و اشیا تصادفی مانند: مداد، عروسک، اسباب بازی و… که کودک با آنها سروکار دارد را به دست او بدهید.

حال از او بخواهید تا اسم شی را حدس بزند و آن را با اسم بلند هجی کند. هر هجی صحیح به منزله امتیازی برای او محسوب می‌شود و در پایان، هر کس که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده است.

به عنوان جایزه نیز می‌توانید هدیه ای را تهیه کنید و به کودک برنده دهید تا به افزایش انگیزه آنان در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید.

جفت کردن کارت ها

در این بازی دسته ای کارت تصویر دارید و دسته ای دیگر از کارت ها کلمه ای روی آنها نوشته شده است. این کارت ها را می‌توانید در منزل تهیه کنید و یا به صورت آماده از فروشگاه های مربوطه خریداری کنید.

جفت کردن کارت ها

حال از کودک بخواهید تا تصویر را در کنار کلمه مربوط به آن قرار دهد. این بازی به کودک کمک می‌کند تا با نوشتن لغات و اسم اشیا بهتر آشنا شود.

شکار کلمه در بازی کودکانه انگلیسی

این بازی مناسب کودکانی است که در سنین پیش دبستانی هستند. روش این بازی این گونه است که از کودک بخواهید تا تمامی حروف الفبا را به صورت عمودی بر روی مقوایی بنویسد.

سپس مجله و یا روزنامه ای در اختیار او بگذارید و از او بخواهید تا تصاویری که نام آن ها با A شروع می‌شود را از مجله جدا کند و مقابل حرف مربوطه بچسباند. این کار را برای تمامی حروف انجام دهید.

ماهیگیری کلمات

در این بازی، ابتدا کلماتی را بر روی کاغذ بنویسید. سپس از مقوای مخصوص کاردستی استفاده کنید و آن ها را به صورت ماهی برش زده و بر روی آن متضاد کلماتی را که در ابتدا یادداشت کرده اید، بنویسید.

ماهیگیری کلمات

حالا به این ماهی ها گیره های مخصوص کاغذ را وصل کنید و با استفاده از آهنربا و نخ و مداد، برای کودک خود چوب ماهیگیری بسازید.

در این مرحله کلماتی که در قسمت اول نوشته اید را تک تک بخوانید و از کودک بخواهید تا کلمه متضاد آن را از بین ماهی ها پیدا کند و با چوب ماهیگیری خود آن را صید کند!

بازی کلمات روی بادکنک بازی کودکانه انگلیسی

هجی چند کلمه را بر روی بادکنک های متعدد بنویسید. حال کودکان باید بادکنک را دست به دست کنند و بادکنک به دست هر کس که رسید هجی کلمه را با صدای بلند بخواند.

این کار را ادامه دهید تا هجی کلمه توسط تمامی کودکان خوانده شود. سپس بادکنک را در مرکز جمع قرار دهید و به سراغ بادکنک و کلمه دیگری بروید. این بازی باعث آشنایی هرچه بیشتر کودکان با املای کلمات و طرز صحیح نوشتار آنان است.

سخن پایانی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان کار چندان سختی نیست چرا که آنان ذهن کاملا آماده تری برای یادگیری زبان جدید، نسبت به بزرگسالان دارند. استفاده از بازی کودکانه انگلیسی در کنار آموزش، می‌تواند بسیار لذت بخش و البته موثر باشد.

بازی های زیادی به این منظور طراحی شده اند که شما می‌توانید با ساده ترین وسایل، آن ها را با کودکان خود و حتی در منزل انجام دهید و تجربه دلپذیری از آموزش زبان به کودکان داشته باشید.

به این صفحه امتیاز دهید.

مشاوره رایگان

    captcha