آموزش زبان دوم به کودکان

طی تحقیقات مختلف کارشناسان به نتیجه های مختلف برای فراگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی و خردسالی رسیدند، آنان به روش جدیدی پی بردند که که در این روش ها آموزش زبان دوم به کودکان به راحتی انجام می شود. آموزش زبان انگلیسی به طور غیر مستقیم به کودکان و خردسالان(2-3-4-5-6)سال می باشد. آموزش زبان دوم به کودکان را می توان به پنج مرحله تقسیم کرد:

  1. پیش تولید
  2. تولید ابتدایی
  3. ظهور گفتار
  4. سلاست متوسطه
  5. سلاست پیشرفته

آموزش زبان دوم به کودکان

مشاوره و ثبت نام قندِ عسل های شما 🙂

درخواست مشاوره کلاس آنلاین کودک دو زبانه

بدلیل ظرفیت محدود ۱۲۰ نفر زبان آموز در هر ترم؛ پس از ثبت نام اسم شما در لیست رزرو ترم آتی ثبت خواهد شد. و تشکیل اولین جلسه کد کلاس فرزند شما حداقل یک هفته زمان خواهد برد.


ثبت نام و رزرو!

پیش تولید در آموزش زبان به کودکان

اولین مرحله پیش بینی تولید با عنوان دوره ی خاموش نیز شناخته می شود. زبان آموزان در این مرحله نهایتا معنی 500 کلمه را میتوانند بفهمند. اما با زبان دوم هیچگونه صحبتی نمیکنند. البته همه زبان آموزان وارد این مرحله نمی شوند. برخی از آنها از همان ابتدا شروع به صحبت کردن می کنند اگرچه خروجی شان تنها تقلیدی است و شامل استفاده خلاقانه از زبان نمی شود.

برخی دیگر نیز ممکن است به عنوان بخشی از دوره آموزش زبانی که در آن شرکت کرده اند از همان ابتدا ملزم به صحبت کردن در زبان دوم باشند. برای آن دسته از زبان آموزانی که وارد دوره ی خاموش می شوند این دوره بین سه تا شش ماه به طول می انجامد.

پیش تولید در آموزش زبان به کودکان

تولید ابتدایی در آموزش زبان به کودکان

مرحله ی دوم فراگیری زبان تولید ابتدایی نام دارد. در این مرحله زبان آموزان توانایی تولید عبارات کوتاه یک یا دو کلمه ای دارند. آنها همچنین توانایی به خاطر سپردن گروه به هم پیوسته ای از کلمات را دارند هر چند ممکن است. در استفاده کردن از آنها دچار اشتباه شوند. در این مرحله زبان آموزان معمولا توانایی استفاده و درک حدود 1000 لغت را دارا هستند. این مرحله معمولا شش ماه به طول می انجامد.

تولید ابتدایی در آموزش زبان به کودکان

ظهور گفتار در کودکان

مرحله ی سوم ظهور گفتار نامیده می شود. در این مرحله تعداد لغت های زبان آموزان تا 3000 کلمه افزایش می یابد و قادر خواهند بود با استفاده از عبارات و سوالات کوتاه به برقراری ارتباط با دیگران بپردازند. این مرحله با اشتباهات دستوری زبان آموزان همراه است.


سلاست متوسطه در کودکان

مرحله پس از ظهور گفتار سلاست متوسط نام دارد. در این مرحله زبان آموزان نزدیک به 6000 لغت را می دانند و می توانند جملات با ساختارهای پیچیده تر را به کار برند. در این مرحله آنها همچنین می توانند افکار و نظراتشان را با دیگران در میان بگذارند.

سلاست پیشرفته در کودکان

رسیدن به مرحله پایانی یعنی سلاست پیشرفته جایی بین پنج تا ده سال یادگیری زبان حاصل می شود. زبان آموزان در این مرحله می توانند زبان را در سطحی نزدیک به کسانی که زبان مادریشان، زبان تحت فراگیری ست به کار گیرند. تقریبا همه معتقدند که بهترین زمان برای شروع آموزش زبان دوم، دوران کودکی است. این عقیده ریشه در فرضیه “دوران بحرانی یادگیری” اریک لنبرگ در دهه 1960 دارد.

بر اساس این فرضیه بهترین زمان برای آموزش زبان به کودکان، بازه زمانی 2 تا 13 سال و رسیدن به دوران بلوغ است. هرچقدر یک کودک بیشتر در معرض زبانی دیگر قرار بگیرد و با آن در ارتباط باشد امکان و توانایی یادگیری بیشتر می شود. مغز کودک تا سن 2 سالگی از هر دو نیمکره ی خود برای یادگیری زبان بهره می برد. از سوی دیگر مرکز توانمندی برای یادگیری زبانی دیگر در نیمکره ی چپ مغزی است.

فرآیند انتقال مرکز یادگیری زبان خارجی در مغز انسان به نیمکره ی چپ به تدریج صورت می گیرد و تا دوران بلوغ و نوجوانی ادامه پیدا می کند. با اتمام بلوغ فرآیند تقسیم وظایف مغزی هم تکمیل می شود و پایان پیدا می کند. با این توضیحات مشخص می شود که در دوران قبل از بلوغ روند آموزش زبان به کودکان تا حد زیادی طبیعی و غریزی است و بر اساس اطلاعاتی صورت می گیرد که کودک از محرک های محیطی اطراف خود جذب می کند. و مراحل فراگیری زبان دوم به کودکان تکمیل می گردد.

سلاست متوسطه در کودکان


آموزشگاه الوند به عنوان بهترین آموزش زبان دوم خردسالان مشهد در عرصه پرورش و رشد استعداد زبانی خردسال و نوجوان توانسته است با بکارگیری اساتید و مدرسان برتر و آشنا به روانشناسی کودک کلاس های و دوره های جذابی را برای کودکان فراهم سازد. بصورتی که کودکان پس از شرکت و اتمام دوره ها براحتی می توانند با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرده و مکالمات انگلیسی را بر اساس محتوای کتاب POCKETS انجام دهند.

مکالمه انگلیسی کودکان 2 الی 6 سال

دوره های مکالمه انگلیسی برای زبان دوم خردسالان همیشه دغدغه اصلی والدین بوده است تمامی دوره های آموزشی پاکتس به نحوی برنامه ریزی شده است. که کودکان در محیط شاد و با کمک لوح تصویری جذاب و موسیقی و فیلم انیمیشن ها جذاب که در کلاس استفاده می شود انگلیسی را فرا گرفته و آن را استفاده کنند.

مکالمه انگلیسی کودکان 2 الی 6 سال

بیشتر والدین بر این اعتقاد هستند که بهترین سن اموزش برای کودکان از 10 سالگی و یا بعد از پایان دوران ابتدایی می باشد که این باور یک طرز تفکر اشتباه در بین عموم می باشد.

و تحقیقات ثابت کرده است که کودکانی که از 2 سالگی فراگیری زبان خود را شروع کرده اند هم از هوش اجتماعی بالاتری برخوردار بوده و در ضمن در ادامه راه و با شروع فصل مدرسه عملکرد بهتری نسبت به همسالان خود در فراگیری زبان فارسی خواهند داشت. آموزشگاه زبانالونداین اطمینان را به شما می دهد تا در محیطی بسیار مناسب فرزندان شما براحتی بتوانند  انگلیسی را  به عنوان زبان دوم خردسالان صحبت کنند.

هر درس شامل موارد ذیل می باشد:

  •  مقدمه
  •  تمرین
  • شمارش اعداد
  • چسباندن برچسب
  • مرور درس
  • برش عکس و چسباندن
  • کتاب داستان
  • آموزش مفهوم یک ارزش
  • ارزیابی یادگیری کودک در غالب بازی و تشویق

 اهداف دوره

Little pockets با رشد مهارت های حسی، حرکتی، دیداری و شنیداری کودکان به آسانی می توان آماده شروع Pockets 1 شوند. (2تا 3سال)
Pockets 1 درپایان این مجموعه 78 واژه رنگ اشکال و 9 ارزش اخلاقی و مکالمات کوتاه را کودکان می آموزند. (4 تا 5 سال)
Pockets 2 دامنه واژگان افزایش می یابد در بخش های بیشتری از دانسته های خود استفاده می کنند با حروف نیز آشنا می شوند. (5 تا 6 سال)
Pockets 3 مهارت های کودک در گفتگو، شنیدن و نوشتن ابتدایی افزایش می یابد. (6 تا 7سال)
Mr.BUGS PHONICS مهارت کودکان در تولید آوا و خواندن

 

 اهداف دوره

به این صفحه امتیاز دهید.

مشاوره رایگان

    captcha