بهترین فیلم های آموزش زبان کودکان

لیست بهترین فیلم های آموزش زبان کودکان آموزش زبان انگلیسی به کودکان، شیوه ها و متد متنوعی دارد. بهره گیری از بازی ها، کتاب های داستان، فیلم ها و انیمیشن در افزایش یادگیری کودک نقش بسزایی دارند.

از میان روش هایی که به آنها اشاره ای گذرا داشتیم، آموزش از طریق فیلم و انیمیشن دارای مزایای بسیاری در بهبود مهارت های شنیداری و گفتاری کودکان می‎باشد.

بهترین فیلم های آموزش زبان کودکان

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان دوم استفاده از پکیج آموزش زبان کودکان می باشد بسیاری از پکیج ها سطوح بندی دقیقی را دنبال نمی کنند.

که باعث شده بسیاری از والدین برای کودکان، به دنبال بهترین فیلم های آموزش زبان کودکان در میان حجم انبوهی از انیمیشین ها و فیلم های موجود باشند.

انتخاب فیلم های مناسب برای آموزش به کودک و نحوه آموزش با استفاده از فیلم، کاری چندان ساده نیست. در ادامه به تمامی نکات مورد نیازتان، همراه با لیستی از بهترین فیلم های آموزش زبان کودکان اشاره کرده و توضیحات جامعی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آموزش زبان انگلیسی به کودک با فیلم آری یا نه؟

اگر قصد دارید در منزل شروع به آموزش زبان به کودک تان کنید و یا به دنبال ثبت نام فرزندتان در آموزشگاه معتبر هستید، باید بدانید یادگیری از طریق کارتون و یا آهنگ آموزشی زبان انگلیسی کودکان یکی از شیوه های مؤثر در آموزش کودکان محسوب می‌شود و دارای مزایای بسیاری است:

آموزش زبان انگلیسی به کودک با فیلم آری یا نه؟

  • کودک مکالمه را در فضایی واقعی می‌بیند و یاد می‌گیرد.
  • با فرهنگ و نحوه تعاملات دیگر کشورها آشنا شده و به رشد فکری او کمک می‎کند.
  • دارای جذابیت بسیاری است و از طرفی سرگرم کننده است.
  • با زبان بدن آشنا می‎شود.
  • مهارت Listening تا حد زیادی از این روش تقویت می‌شود.

در آموزش به کودک از طریق فیلم این نکات را به خاطر بسپارید

  1. انتخاب یک فیلم یا انیمیشن مناسب با سن کودک و سطح هوش او اولین گامی است که باید بردارید (در ادامه بهترین فیلم های آموزش زبان کودکان را در پاراگرافی دیگر می ‎آوریم).
  2. برای کودکانی که پیش زمینه چندانی از زبان انگلیسی ندارند بهترین گزینه کارتون ها و انیمیشن ها هستند. به این دلیل که هم دارای جذابیت های بصری هستند و هم مکالمات روزمره ساده تر را در خود جای داده اند.
  3. در مرتبه اول فیلم مورد نظر را برای کودک یک بار کامل پخش کنید.
  4. در ابتدا از فیلم و کارتون های با زیرنویس استفاده کنید و بعد از چند بار دیدن، نسخه بدون زیرنویس فیلم را همراه کودک تماشا کنید.
  5. پس از پایان فیلم، متناسب با سطح یادگیری و سن کودک چند سؤال از او راجع به رنگ ها، اسم شخصیت ها، صفات بازیگران، اشیاء موجود در صحنه و… بپرسید.
  6. تجربه ثابت کرده کودکان، در صورت علاقمندی به یک فیلم، از دیدن مکرر آن خسته و دلزده نمی‌شوند. لازم به ذکر است دقت کنید فیلم انتخابی تان جذابیت های مورد نظر کودک را داشته باشد و دارای مکالمات پیچیده نباشد.
  7. موسیقی متن و انتهای فیلم هم گزینه خوبی برای آموزش است.

لیست برترین فیلم های آموزش زبان مناسب کودکان

در این قسمت قصد داریم با توجه به نیاز کودکتان، بهترین فیلم ها، کارتون ها و انیمیشن های زبان انگلیسی که در دنیا شناخته شده هستند را با توضیحاتی مختصر راجع به محتوای فیلم، معرفی کنیم.

لیست برترین فیلم های آموزش زبان مناسب کودکان

فیلم Christopher Robin 2018

خاطرات وینی پو همان کاراکتر محبوب را برای شما زنده می‎کند و در جریان فیلم کودک در کنار شخصیت کریستوفر مطالب خوبی می‎آموزد.

Cloudy With a Chance of Meatballs تولید سال 2009

ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی به شیوه ای مناسب همراه با حرکات دهانی واضح، کودک را با تلفظ کلمات آشنا می‎کند. بازی با کلمات و خلاقیت در این زمینه برای کودک جالب و مهیج است.

انیمیشن Bunyan & Babe تولید سال 2017 برای آموزش زبان کودکان

از دو ویژگی مهم سرگرم کنندگی و داشتن مکالمات ساده برخوردار است.

انیمیشن Captain Underpants تولید شده در سال 2017

دو پسر بازیگوش به نام های جرج و هارولد که مدیر مدرسه شان را با هیپنوتیزم تبدیل به کاپیتان زیر شلواری می‌کنند، در عین حال که جذابیت داستانی دارد گفت و گوهای ساده ای هم دارد.

انیمیشن Captain Underpants تولید شده در سال 2017

انیمیشن Hotel Transylvania 2012

هتل ترانسیلوانیا که در سال 2012 که سونی پیکچرز انیمیشن تولید کرده است یکی از بهترین انیمیشن های موجود در دنیا است. با اینکه 8سال از انتشار آن میگذرد اما هنوز محبوبیت بسیار بالایی دارد.

کارتون Postcards From Busterبرای آموزش زبان کودکان

باستر خرگوش باهوشی است که به سفر می‌رود و از این طریق به کودک تان فرهنگ، آداب و رسوم مختلف را می‌آموزد. این کارتون در سال 2003 منتشر شده است.

کارتون Peppa Pig

این کارتون که در سال 2004 توسط ای وان روی آنتن رفت دارای گفت و گوهای روان و ساده ای است که یادگیری را برای کودک راحت تر می‌کند.

انیمیشن Inside Out 2015

دارای دو جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین انیمیشن است. راجع به 5 احساس مهم ترس، شادی، غم، خشم، نفرت، شکل گیری شخصیت و نحوه عملکرد احساسات، شناخت خوبی به کودک می‏‌دهد.

 فیلم Frozen سال 2013 برای آموزش زبان به کودکان

فروزن از جمله محبوب ترین انیمیشن های موجود است و برای کودکان جذابیت های خاصی دارد. البته این انیمیشن به خاطر سرعت بالای دیالوگ هایی که میان کاراکترها برقرار می‌شود، برای کودکانی که در ابتدای مسیر آموزشی هستند سخت خواهد بود.

 فیلم Frozen سال 2013 برای آموزش زبان به کودکان

The Iron Giant

در سال 1999 تیم مک کنلیز نوشته است و روایتی از داستان یک پسر بچه با روبات فضایی است. انیمیشن دارای لغات ساده انگلیسی و قابل فهم برای کودکان است.

The Boss Baby سال 2017

بچه رئیس به نویسندگی مایکل مک‌کولرز است و درسال 2017 توسط شرکت دریم ورکس منتشر شد و محبوبیت بالایی در میان کودکان دارد و با داشتن دیالوگ های ساده مفهوم ارزش خانواده را به کودک می‎آموزد.


مزایای یادگیری زبان انگلیسی همراه با فیلم برای کودکان

در این مقاله سعی کردیم با رویکردی متفاوت، به معرفی برترین و بهترین فیلم های آموزش زبان کودکان بپردازیم و پیش از آن، ضرورت استفاده از این متد آموزشی را برای والدین و معلمین زبان انگلیسی توضیح دهیم.

از مزایای این شیوه آموزشی می‎توان به تقویت دو مهارت کاربردی و مهم Speaking و Listening در کودک اشاره کرد و دیگر اینکه، یادگیری در سنین پایین باعث فعال تر شدن مغز و افزایش سطح یادگیری خواهد شد.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی همراه با فیلم برای کودکان

در اواسط مقاله، به نحوه استفاده از فیلم ها و انیمیشن ها در آموزش زبان انگلیسی به کودک پرداختیم تا در انتخاب فیلم مورد نظرتان دقت کافی داشته باشید و برای اثر بخشی آموزش های تان، به تعداد دفعات تکرار و نحوه پرسش از کودک توجه کنید.

نکته آخر اینکه، به محتوای فیلمی که برای کودک خود نمایش می‎دهید اهمیت دهید. و پیش از تماشای کودک، خودتان اقدام به دیدن فیلم کنید تا از محتوای آن و همسویی فیلم با علایق کودک تان مطمئن شوید.

به این صفحه امتیاز دهید.

مشاوره رایگان

    captcha