اهمیت زبان آلمانی در دنیا

زبان آلمانی را میتوان بعد از انگلیسی مهمترین زبان اروپایی دانست. بیش از 100 میلیون نفر در جهان زبان آلمانی را به عنوان زبان مادری صحبت میکنند. اهمیت زبان آلمانی در دنیا خیلی مهم است. کشورهای آلمان، اتریش، سوییس، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین کشورهای آلمانی زبان جهان هستند. کشور آلمان بزرگترین قطب اقتصادی اروپاست و از نظر صادرات موقعیت ویژه ای را در جهان دارد.

نمایشگاههای آلمان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و جهانگردی دارای رتبه و ارزش بالایی هستند. محصولات آلمان از نظر کیفی رتبه بالایی دارند و رفته رفته Made in Germany به عنوان یک برند در بازار جهانی در حال مطرح شدن است. ایران به عنوان بزرگترین بازار آلمان در خاورمیانه تبادلات اقتصادی بسیار زیادی را با این کشور دارد.

اهمیت زبان آلمانی در دنیا

دلایل اهمیت زبان آلمانی در دنیا

در جواب اینکه دلایل یادگیری زبان آلمانی چیست؟ باید گفت: زبان آلمانی در بین زبان‌هایی که پس از انگلیسی یاد گرفته می‌شود، جایگاه اول را به خودش اختصاص داده. آیا واقعا ارزش دارد که وقتی همین انگلیسی را به‌زور یادگرفته‌ایم سراغ یک زبان جدیدتر برویم؟ خنده‌دار است اما ذهن ما، با وجود توانایی ‌های خارق‌العاده‌اش در تحلیل و کار با اطلاعات جدید، همیشه برای یادگیری تنبلی می‌کند! در این نوشتار اما به دلایل ارزشمند بودن زبان آلمانی و به انگیزه‌های عموم افراد برای یادگیری این زبان و دلایل یادگیری زبان آلمانی می‌پردازیم.

دلایل اهمیت زبان آلمانی در دنیا

فلسفه زبان آلمانی

زبان آلمانی پیش از هر چیز زبان فلسفه است و فیلسوفان بزرگی چون کانت، هگل، شوپنهاور و نیچه آثار خود را بدین زبان نوشته‌اند. فرهنگ آلمانی نیز عرصه‌های مختلفی چون موسیقی، تئاتر، شعر و… را شامل میشود.

که با یادگیری زبان آلمانی در این عرصه‌ها نیز دنیای جدیدی به روی شما باز میشود. کشور اتریش به عنوان دومین کشور آلمانی زبان پایتخت هنر و موسیقی نام گرفته است و جشنواره‌های تئاتر، موسیقی و دیگر جشنواره‌های هنری این کشور که هر ساله برگزار میشوند از شهرت جهانی برخوردار هستند.


آموزش زبان آلمانی به روش ساده

در خصوص اینکه چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم و آموزش زبان آلمانی به روش ساده، دوره هایی به اسم SUPER COURSE نامیده می شود که در موسسه زبان الوند برگزار میشود و هدف کلاس متمرکز بر روی قبولی در آزمون های  A1,A2,B1,B2  می باشد. در دورههای GENERAL زبان آموزان 70% از وقت شان را بر روی یادگیری کاربردی مهاجرت های 4 گانه زبان می گذاشتند. حال آن که در این دوره های بیش 90% وقت صرفا جهت قبولی در آزمون سرمایه گذاری می شود.

آموزش زبان آلمانی به روش ساده

روش CLT که مخفف COMMUNICATIVE LANGUAG TEACHING درآموزش زبان به شیوه ارتباطی، هدف تمرکز بر توانایی برقراری ارتباط(communicative competence)می‌باشد. این اصطلاح به چه معناست؟ این اصطلاح و عبارت را شاید بتوان در مقابل اصطلاح و یا مفهوم توانایی دستوری(grammatical competence) بیشتر شرح و  توضیح داد.

آموزش زبان آلمانی  به روش توانایی دستوری

توانایی دستوری‌، به داشتن دانشی از زبان اشاره دارد که بتوان بر اساس آن جملات را در یک زبان تولید نمود. این توانایی به دانش ساخت قسمت های مختلف یک جمله از قبیل: نقش کلمات (parts of speech) ، زمانها (tenses)، عبارات (phrases)، شبه جمله ها (clauses)، الگوهای جمله (sentence patterns) و اینکه در مجموع جملات چگونه ساخته می شوند اشاره دارد.

توانایی دستوری هدف و تمرکز بسیاری از کتابهای آموزشی دستور زبان است که به طور معمول یک قاعده از دستور زبان را در یک صفحه ارائه کرده است. در حالی که توانایی دستوری بُعد مهمی از یادگیری زبان است ولی همه ی آن چیزی که در یادگیری زبان دخیل باشد نیست، زیرا ممکن است شخصی بتواند به تمام قوانین ساخت جمله احاطه داشته باشد، امّا هنوز قادر به استفاده از زبان برای برقراری ارتباطی معنا دار (meaningful communication) نباشد.این موضوع (توانایی برقراری ارتباط معنا دار)، همان هدف و  موضوعی است که از اصطلاح “توانایی ارتباطی” (communicative competence) استنباط می شود.

آموزش زبان آلمانی به روش ساده

اهمیت یادگیری زبان آلمانی

  • توانایی برقراری ارتباط یکی از جنبه های اهمیت زبان آلمانی است.
  • چگونگی استفاده از زبان آلمانی برای طیف وسیعی از اهداف و کارکردهای آن (language functions).
  • چگونگی استفاده ما از زبان بر اساس شرایط و مخاطبین؛ مثل آگاهی بر استفاده از سخن رسمی و غیر رسمی (formal and informal speech) و اینکه چه وقت باید از زبان مناسب نوشتن در مقابل زبان مناسب صحبت کردن استفاده نمود.
  •  تولید و فهم انواع مختلف جملات و متن از قبیل قصّه و حکایت، گزارش، مصاحبه و مکالمه.
  •  چگونگی حفظ و برقراری ارتباط با وجود محدودیت‌هایی در دانش زبان مثل استفاده از انواع مختلف استراتژی های ارتباطی یکی از اهمیت زبان المانی محسوب میشود.

بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

امروزه زبان آلمانی از محبوبیت بیشتری میان زبان آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی برخوردار شده است. در زمینه توریسم نیز ایران بیشترین حجم توریست را از کشورهای آلمانی زبان دارد. توریستهای آلمانی اغلب با شناخت درست از ایران برای دیدن جاذبه‌های فرهنگی _ تاریخی به کشور ما سفر میکنند.

بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

موسسه زبان الوند

آموزشگاه زبان آلمانى  الوند به صورت تخصصى در زمينه ى تدريس زبان آلمانى فعاليت مى كند و با بهره گيرى از نوين ترين متد هاى آموزشى زبان آموزان را به اهدافشان مى رساند. آنچه  الوند را از ساير مؤسسات متمايز مى كند مديريت و كادر حرفه اى مجموعه مى باشد.

دوره های زبان آلمانی در موسسه زبان الوند

  1. دوره های عمومی
  2. مکالمه کاربردی مهاجرت
  • دوره های عمومی
  1. A1: دوره های عمومی رسیدن به سطح A1 تضمینی در 4 ترم (تضمین یادگیری سطح).
  2. A2: دوره های عمومی رسیدن به سطح A2 در 4 ترم تضمینی.
  • نکته: در تمام دوره ها، جلسات همراه با بهره گیری از سیستم صوتی و همگام با کتاب برگزار می گردد.
  • دوره های مکالمه کاربردی مهاجرت
  1. B1: دوره های B1 ویژه ی مهاجرت و آزمون در 8 ترم به صورت تضمینی.
  2. B2: دوره های B2 ویژه ی مکالمه کاربردی مهاجرت و آزمون 8 ترم به صورت تضمینی.
  • نکته : در تمام دوره ها، جلسات همراه با بهره گیری از سیستم صوتی و همگام با کتاب برگزار می گردد.

دلایل یادگیری زبان آلمانی

دلایل اهمیت زبان آلمانی در دنیا این است که زبان‌های حاشیه‌ای زیادی مورد استفاده کشورهای مهم اروپایی هستند که نزدیکی فوق‌العاده‌ای با آلمانی دارند. اتریش، بلژیک، لیختنستاین، لوکزامبورگ و سوئیس از جمله این کشورها به شمار می‌روند. در نتیجه می‌توان گفت ارتباطات مرکزیت این قاره سبز، با آلمانی جلو می‌رود. همین که تخصصی داشته باشید و به آلمانی هم مسلط باشید فرصت‌های شغلی بسیاری برای خودتان ساخته‌اید.

دلایل یادگیری زبان آلمانی

دلایل یادگیری زبان آلمانی برای کار

اقتصاد صنعتی و توسعه یافته آلمان باعث شده تا خیلی‌ها برای کار کردن در آن دل خود را صابون بزنند. بسته به وضعیت بیکاری، قطعا می‌توانید در این کشورها خودتان را به کار مشغول کنید. منظورمان از تخصص هم داشتن مدرک PHD نیست؛ شما حتی اگر به کارهای ساختمانی، فنی و بسیاری از شغل‌های مرسوم دیگر آشنا باشید هم می‌توایند در این کشورها کار کنید.

دلایل یادگیری زبان آلمانی برای کار

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل

تحصیل خوب برای خیلی از ما دغدغه محسوب می‌شود. رایگان بودن آموزش ‌های عالی در آلمان باعث شده تا بسیاری با رویای درس‌خواندن در این کشور به‌دنبال یادگیری آلمانی و مهاجرت به این کشور رفته‌اند. با توجه به شرایط‌تان، تحصیل در آلمان می‌تواند یک هدف مفید قلمداد شود. خصوصا که آلمانی نه‌تنها در حوزه‌هایی مثل هنر که به آن اشاره کردیم، در رشته‌های دیگر هم شهرت بسیاری دارد.

به‌طوری که دومین زبان علم در جهان به شمار می‌رود و  18 درصد از کتاب‌های علمی جهان به این زبان منتشر می‌شوند. رشد فیزیک‌ دانانی مثل پلانک، آلبرت انیشتین، هایزنبرگ یا سایر دانشمندان و فیلسوفانی مانند فروید، کانت و هگل باعث شده تا آلمانی حتی امروز هم تسلط خوبی به روند تولید علم جهان داشته باشد.

به این صفحه امتیاز دهید.

مشاوره رایگان

    captcha