صحبتی با والدین خردسال

بیشتر والدین براشون سوال پیش میاد چه فرایندی باعث تقویت مهارت گفتاری خردسالان میشود؟ می خواهیم صحبتی با والدین خردسال داشته باشیم که چند راهکار برای تقویت قوای گفتاری و شنیداری فرزندان شما وجود دارد.

اول از همه کارتون های زبون اصلی و به طور غیر مستقیم در معرض اصوات انگلیسی قراردادن فرزندانتان به این صورت که کارتون ها و انيميشن های انتخابیتون برای عزیزانتون زبون اصلی باشه، یا توی ماشین و خونه برای بچه ها آهنگ های زبون اصلی مخصوص خردسالان بذارین.

صحبتی با والدین خردسال

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است پس شما می توانید با کتاب های انگلیسی مخصوص رده سنی دلبندانتان با استفاده از کتابهای این رده سنی و توضیح داستان ها و خواندن آنها برای فرزندانتون روند یادگیری رو سریعتر می کنید.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان با ذکر یک نکته در صورتی که از دانش انگلیسی برخوردار هستید با بچه ها کار کنید. و براشون داستان هارو بخونین و باهاشون تمرین وتکرار داشته باشید.
در غیر اینصورت از یاد دادن انگلیسی به فرزندانتون اجتناب نمایید. مگر اینکه قبل از گفتن هر سوال یا جمله و یا کلمه ای تلفظ صحیح آن را چک کرده و از لحاظ جمله بندی درست ادا شود. مورد دیگر پیگیری در روند رفتن به کلاس میباشد. عزیزانم قطعا با یک ترم و یا دوترم هیچکدوم از انتظارات شما برآورده نمیشود.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

چرا اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان مهم است

پدر و مادرهای امروز خیلی بیشتر از گذشته به فکر تربیت و آینده فرزندشان هستند. می‌گوییم بیشتر از گذشته نه به این معنا که در گذشته تربیت و آینده بچه‌ها مهم نبود؛ بلکه برنامه‌ریزی دقیق و خاصی در این مورد کمتر وجود داشت. آموزش زبان‌های دیگر از مورد علاقه‌ترین آموزش‌ها در نزد والدین است و اصرار دارند. کودک‌شان از سنین پایین حتی قبل از مدرسه بتوانند به زبان‌های دیگری جز فارسی مسلط شوند.


بهترین سن يادگيري زبان انگليسي

هرچه كودك زودتر با زبان دوم آشنا شود، شانس بيشتري براي دستيابي به مهارت‌هاي كسب زبان دوم خواهد داشت. بررسي‌ها نشان داده است. اگر كودك در سن زبان‌آموزي يعني قبل از 7 تا 8 سالگي زبان دوم را بياموزد، مهارت بهتري در تكلم زبان دوم و لهجه خواهد داشت. هرچه سن بالاتر رود، يعني از حدود 10 سالگي به بعد توانمندي فرد در صحبت كردن به زبان دوم مانند اهالي آن زبان كاهش مي‌يابد.

بايد اشاره كرد كه نه تنها كودك مي‌تواند همزمان علاوه بر زبان مادري زبان دوم را فراگيرد، بلكه مي‌تواند زبان‌هاي ديگري را نيز به ‌طور جداگانه بياموزد. در اين زمينه ذكر اين نكته نيز ضروري است كه اين مطلب در مورد همه كودكان صدق نمي‌كند.

كودكاني كه دچار تاخير در زبان و گفتار هستند،در صورت مواجه شدن با زبان دیگری علاوه بر زبان مادري در كسب مهارت گفتار و زبان دچار مشكلات بيشتري مي‌شوند. و اين مسئله به تشديد تاخير در تكلم كودك كمك مي‌كند.

آموزش زبان دوم در همه سنين مي‌تواند اتفاق بيافتد اما همان‌طور كه گفتيم، بهترين زمان قبل از 7 تا 8 سالگي است. و بعداز اين سنين معمولا آموزش زبان دوم نيازمند زمان بيشتري است. و همچنين فرد موفقيت كمتري در كسب لهجه اهالي آن زبان كسب خواهد كرد.

تحقیقات در مورد بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی

استاینبرگ ( ۱۹۹۹ ) اعتقاد دارد سن ایده آل برای یادگیری زبان به دو عامل بستگی دارد:

  • منطق، حافظه و توانایی مهارت هاي حرکتی در زبان آموز
  • نحوه آموزش: به این معنا که آیا زبان آموز در محیط زبان را یاد می گیرد یا در کلاس

با افزایش سن توانایی پردازش استقرایی تغییری نمی کند، ولی پردازش تحلیلی رشد کرده ۹ سالگی به کمک زبان آموز می آید. حافظه نیز _و قدرت بیشتری پیدا می کند و در حدود سن ۶در حدود ۹ سالگی به حداکثر می رسد و بعد از آن کم می شود.

البته باید گفت هیچگاه آنقدرکم نمی شود که توانایی یادگیري زبان از بین برود. مهارت هاي حرکتی هم مانند حافظه، در سن ۹  سالگی به حداکثر خود می رسند و پس از آن کم می شوند، البته نه به آن اندازه که یادگیري تلفظ غیرممکن شود.

تحقیقات در مورد بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی

به این صفحه امتیاز دهید.

مشاوره رایگان

    captcha