چگونه مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم

به این دلیل که زبان عربی به زبان مادری ما یعنی فارسی نزدیک است و کلمات مختلفی از عربی به فارسی وارد شده اند، یادگیری لغات برای ما ایرانی ها، از کشورهای مثلا انگلیسی زبان راحت تر است.

خب زبان عربی یک سری تفاوت های ساختاری با فارسی و دیگر زبان ها دارد. روش های موثر زیر می توانند یادگیری شما را آسان تر کنند. بنابراین ما برای سوال چگونه مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم جوابی کاربردی داریم:

چگونه مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم

یادگیری جملات و کلمات پرکاربرد مکالمه زبان عربی را یاد بگیریم

اگر در اینترنت برای عبارات پرکاربرد زبان عربی جستجو کنید نتایج زیادی خواهید یافت. لیست هایی مثل: آموزش بیش از ۱۰۰ لغت و جمله پرکاربرد عربی هر چند وبسایت های فارسی زبان سرشار از اشتباهات مختلف هستند. پس در اولین گام توصیه می کنیم به دنبال این لغات در وبسایت های فارسی زبان نباشید یا اینکه این لغات را در انتشارات و کتاب های معتبر پیدا کنید. مثلا عبارات و کلمات مخصوص سلام و احوالپرسی یا مخصوص خرید و … را آنقدر تمرین کنید که اصطلاحا در ذهنتان جا بیفتد.

یادگیری جملات و کلمات پرکاربرد مکالمه زبان عربی

بهترین مرجع یادگیری مکالمه زبان عربی 

بله درست است، قرآن. این کتاب کامل ترین کتاب نوشته شده است که نقصی در ساختار عربی آن پیدا نمی کنید. ضمنا انتشارات مختلفی در ایران وجود دارند که کتاب های عربی دست اول جهانی را به فارسی ترجمه کرده اند. و در اختیار شما گذاشته اند. برای آموزش زبان عربی نیازی به وقت تلف کردن در کلاس حضوری ندارید. از طرف دیگر وبسایت های موجود زبان روسی را بصورت غیر اصولی و ناقص آموزش می دهند.


آموزش ساده مکالمه زبان عربی

همانگونه که در آموزش زبان انگلیسی هم اشاره کردیم، برای یادگیری بهتر لغات زبان های جدید بایستی اولا یک فلش کارت یا هر چیزی که معمولا همراه شماست تهیه کنید.  یک فضای خالی کنار این لغات بگذارید تا بعدا توضیحات لازم را اضافه کنید. سپس شکل های مختلف اسم و فعل و قید کلمه را بنویسید و نهایتا آن را در یک جمله قرار دهید و یاد بگیرید. کلمات را به تنهایی حفظ نکنید (آب در هاون کوبیدن است!)‎

آموزش ساده مکالمه زبان عربی

 آموزش مکالمه عربی محاوره

  • عربی هم مانند بسیاری از لغت واژه های خود را از زبان های دیگر قرض گرفته است: مؤمن، مسئول، قرآن، تأکید
  • در پایان بعضی از کلمات عربی نیز تنوین «اً» به کار می‌رود که به صورت «ن» تلفّظ می‌شود: مثلاً (مثلن)- لطفاً

(لطفن)

  • بعضی از کلمات عربی که وارد زبان فارسی شده‌اند در پایان خود «یٰ» دارند که به صورت «ا» تلفّظ می‌شود:
  • عیسی (عیسی)- کبری (کبرا)- عظمی (عظمی)- هوی (هوا)
  • تشدید «ّ» از ویژگی‌های زبان عربی است و معمولاً در کلمات عربی استفاده می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های کلمات عربی وجود کلمات هم خانوادهٔ واژگان براساس سه حرف اصلی است که در فارسی این
  • قاعده کاربرد ندارد: رحیم، مرحوم، رحمت، مراحم، (ر ح م) شرکت، مشترک، شریک، اشتراک، (ش ر ک)

چگونه قواعد مکالمه عربی را یاد بگیریم

منظور ما از یادگیری حداقل قواعد عربی این است که با مهم‌ترین موارد جمله و پرکاربردترین ساختارها آشنا شوید. در واقع برای شروع کافی است، فاعل، مفعول و فاعل و عباراتی مثل اسم، فعل و حرف را بشناسیم. اختارهای اصلی زبان عربی نیز شامل جملات اسمیه و جملات فعلیه می‌شود که می‌بایست آن‌ها را یاد گرفت. برای یادگیری این موارد نیز به حداقل‌ها کفایت کنید.

به این معنا که برای یادگرفتن فاعل نیازی نیست تمام حالات فاعل را با تبصره‌ها و موارد نادر آن یاد بگیریم. کافی است بدانیم که فاعل انجام‌دهنده کار و در عربی مرفوع است. بعدها اگر به دانش بیشتری نیاز پیدا کردید، اگر بتوانید قواعد صرف و نحو را در عربی یاد بگیرید در واقع نیمی از راه را رفته اید. قواعدی مانند:

  • اقسام کلمه در زبان عربی
  • مهمترین تفاوت های اسم و فعل چیست؟
  • اقسام فعل

چگونه قواعد مکالمه عربی را یاد بگیریم

یادگیری مکالمه عربی در محیط

منظور از محیط یادگیری، فقط کلاس های آموزش عربی (آنهم در ایران!) نیستند. بعنوان مثال به کشورهای عربی سفر کنید و شروع به صحبت کردن با مردم محلی کنید. سوال بپرسید و خیلی سمج باشید و او را به حرف بگیرید. یا اینکه به اخبار عربی گوش کنید، مجلات شان را بخوانید، فایل های صوتی و مکالمات را در یوتیوب گوش کنید (اول با زیرنویس و بعد بدون زیر نویس).

به نظر کارشناسان قرار گرفتن در محیط می‌تواند یکی از بهترین روش ها برای چگونگی یادگیری مکالمه زبان عربی باشد. بعنوان یک معلم باتجربه در زمینه آموزش زبان عربی، اگر می خواهید زبان عربی را برای کار، تحصیل یا سفر آموزش ببینید، راحت ترین و اصولی ترین راه برای یادگیری سریع و آسان، استفاده از نرم افزارهای آموزشی معتبر و تست شده است.

یادگیری مکالمه عربی در محیط

 

به این صفحه امتیاز دهید.

مشاوره رایگان

    captcha